האפליקציה שהתחפשה

מציאות רבודה AR (Augmented Reality)

אפליקציית השכבות  שמעוררות עניין בלמידה

מציאות רבודה (Augmented Reality  (AR

מציאות רבודה טכנולוגית הגילוי!
מציאות רבודה היא טכנולוגית שכבות שבה ניתן להטמין שכבת מידע מתחת לשכבה עליונה שמטרתה לעורר עניין וסקרנות. לדוגמה:  ניתן לסרוק ברקוד ולגלות סרטון וידאו, או לסרוק דמות מסוימת ולגלות מתחתיה שכבה של הדמות המספרת על עצמה או מספרת סיפור, לסרוק את הסביבה ולהוסיף עליה שכבה של עצמים או חיות ועוד ועוד.

הייחודיות של טכנולוגיה זו היא אפקט הגילוי. היכולת להוסיף שכבה למציאות  מעורר את הסקרנות ואת הרצון לגלות, מה יתגלה לנו או לחילופין, מה מסתתר בשכבה המוסתרת?  כמובן שרצוי שהשכבה אותה נגלה תהיה מהנה ובעלת משמעות ללמידה:  תתאפיין בתלת מימד , בעניין ואף רצוי בשילוב של מוסיקה נלווית או קולות הנלווים לעצם או החיה המתעוררים לחיים.

טכנולוגית המציאות הרבודה יעילה ללמידה לכל הגילאים מהגיל הרך ועד שימוש בה במקצועות מגוונים כמו רפואה, אדכירלות, אופנה ועוד. אולם , כאשר מדובר על ילדים עם הפרעה בקשב ובלמידה -אשר מוצאים את עצמם מתנתקים מהשיעור , השימוש באפליקצית מציאות רבודה מאפשרת עוררות, עניין וסקרנת -דבר החיוני ביותר לאוכלוסייה זו. ראו מחקר זה על למידת מתמטיקה עם מציאות רבודה ללדים עם הפרעות בקשב ובלמידה.

מדוע אפליקציות מציאות רבודה מאפשרים עוררות לילדים עם הפרעת קשב?

הסיבה היא הגורם הנוירולוגי להפרעת קשב : הדופמין.

הדופמין מאפשר עוררות ויוצא לפעולה ביתר שאת בשיעורים שאינם מעניינים  (ניתן לומר גם "משעממים") -הדופמין מתאים את עצמו למצב העירות שלנו ומאפשר לנו להתגייס ולהתרכז גם שהתנאים הסביבתיים לכך אינם אופטימליים, בלשון המעטה.  אולם  הדופמין אינו יכול לסייע לילדים /אנשים עם הפרעת קשב. אצל אנשים אלו יש תת פעילות של שחרור הדופמין ולכן כאשר "משעמם" אין להם אפשרות להתגייס למשימה, למרות (בניגוד למה שנראה או נהוג לחשוב) הם רוצים להתעניין ולהקשיב . ניתן לקרא בקישור זה הסבר נוסף על כך.

חיבור הלמידה עם הרגש

הטכנולוגיה בחינוך מתגייסת לעזרתנו ומאפשרת לנו ללמוד וללמד באמצעות עזרים מעוררי למידה. החיבור של הלמידה עם החוויה ידוע כחיבור מנצח אשר מאפשר עוררות והשתתפות וגם מסייע להטמיע את המידע בזיכרון לטווח ארוך. מדוע הטכנולוגיה?

הטכנולוגיה מגוונת, מאפשרת מגוון של ערוצי למידה (שמיעתי/חזותי/מישושי וחוויתי). היא מאפשרת משוב מידי לכל לחיצה, משלבת אמצעי מולטימדיה ובכך עוקפת קושי של הדופמין: במקום הדופמין ישתחרר אדרנלין שמעורר גם הוא את המוח לקליטה ולמידה.

מה צפוי?

כבר עכשיו ניתן להיכנס לAMAZON ולרכוש משקפי מציאות רבודה במגוון אפשרויות. הטכנולוגיה אמנם חדשה ועדין יחסית יקרה אך יש להניח שבכל חודש נשמע על יותר ויותר פיתוחים במגוון אפשרויות: משחקים, צפיה במדיה, למידה ותעסוקה. ניתן לראות מספר פיתווחים באתר של  חברת Nreal AI.

 

היום קיימות מספר אפליקציות ליצירת מציאות רבודה.

השבוע השתמשתי באפליקצייה משעשעת בשם AR Loopa תוכלו למצא אותה גם ב App store וגם באנדרואיד ב Google play

בתחום המדעים:   VIRTUALI_TEE -מדובר על חולצה מיוחדת המאויירת בשלד של צלעות הניתן לסריקה ע"י האפליקציה הייעודית לכך, ואז מתגלה הלב שפועם ואיברים הסמוכים לו . לסרטון הדגמה ניתן ללחוץ על קישור זה

לימוד מבנה הירח או כדור הארץ באמצעות סריקת פוסטר המיועד לצורך כך Multiverse Poster Series

מציאות רבודה ללימוד אנטומיה (משמש גם את בתי הספר לרפואה ) (תשלום של 69 ש"ח)

התמצאות במפת הכוכבים בכיוון הטלפון לשמיים עם אפליקציית SKY VIEW  גם ב App store -חוויה מדהימה

אפליקציה של מציאות רבודה המשלבת גם קלפים – ללימוד אותיות באנגלית, לימוד על חלל ולימוד על סוגי דינוזאורים  https://www.bettys.co.il/applications/ar/

לימוד אותיות בהנאה רבה: בפוסט זה אני מציגה אפשרות להשתמש במציאות רבודה עם חיפוש בגוגל ועריכת משחקים DYS

גם חוברות צביעה מתעוררות לחיים -ראו חוברת בשם MAGIC BOOK  http://www.magicbook.co.il/

מקווה שתתנסו ותהנו מהגילוי

חג שמח