המורה מה עושים עכשיו?

אפליקצית classroomscreen מאפשרת לנהל משימות בשיעור באופן מיטבי כך שניתן יהיה לאמן את התלמידים באמדן זמן ובתחושה ברורה לגבי מתי מתחילה המשימה ומתי היא מסתימת?

כולנו מכירים את התלמידים שלאחר שהסברנו את המשימה,הנדרשת ימשיכו לשבת ולבהות ובזמן שכל האחרים מתארגנים הם עדין יושבים ושואלים את עצמם מה כולם עושים? במקרה הטוב הם יזמו פניה "המורה מה עושים עכשיו?" ובמקרה הפחות טוב הם ימשיכו להתבונן בהתרחשות הכיתתית אך לא יהיו שותפים לה.

אחת הסיבות המשמעותיות לקושי באתחול משימות הוא קושי באמדן זמן -קושי משמעותי לענות על השאלה: כמה זמן יקחר לי לעשות את המשימה המתבקשת?

אתחול משימה (initialization)
היכולת: להתחיל משימה כאשר החלטנו לעשות זאת.
הקושי: קיים רצון עז לערוך את המשימה ומול זה קושי רב להתחיל אותה ובסופו של דבר, מוצא את עצמי עושה דברים אחרים קלילים ולא מתוכננים, ודוחה את המשימה ל"מחר".

אפליקציות של שעונים מאפשרים לאמן את התלמידים בבניית שעון פנימי שיאפשר להם לאמוד זמני משימות.

ניתן לקרא עוד על נושא זה ולהוריד אפליקציות נוספות לאמדן זמן במאמר הבא: https://www.bettys.co.il/articles/executive_function_initiation/
בהצלחה