תכנית הטמעת טכנולוגית סיוע מסוג IPAD כעזר תקשורת תומכת וחלופית

האתר נבנה ועוצב ע"י מרים אוחיון (תשע"ח)

הקישור המצורף מוביל לאתר https://yayamnoa.wixsite.com/website-3

מרים אוחיון היא קלינאית תקשורת, מדריכה ומובילה את תחום טכנולוגיות סיוע במתי"א רן ובוגרת התכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים 

הפוסט מציג אתר ובו תכנית עבודה לגננות בגנים תקשורתיים שמטרתה הטמעת השימוש ב IPad כעזר תקשורת תומכת וחלופית (תת"ח)  לילדי הגן הכולל סרטוני הדרכה המסבירים אופן השימוש באפליקציית TouchChat וטפסים רלוונטיים להורים לצורך הגשת בקשה למימוש זכויות הנגשה פרטנית של טכנולוגיות סיוע.

התכנים של האתר נבנו במסגרת סמינריון "קידום תפקודים ניהוליים באמצעות טכנולוגיות סיוע"  בהנחייתי (ד"ר בטי שרייבר) ואלו היוזמה לבנות את האתר ויישומו נבנו במהלך קורס תהליכי שינוי בית ספריים- בהנחיית ד"ר צביה אלגלי.

רציונל התכנית:

תקנת חוק הנגשה פרטנית מאפשרת לקדם את המיומנויות של ילדים עם מוגבלויות באמצעות יישומים טכנולוגיים.

עם הופעה של מחשב לוח מסוג ipad  בשנת 2010 הופיעו גם אפליקציות תקשורתיות אשר הובילו לכך שכיום מכשיר הIpad מהווה אמצעי לתת״ח הנפוץ ביותר במערכת החינוך בארצות הברית אחרות (McMurray 2016 ). על מנת להטמיע שימוש בטכנולוגיה בבית הספר, גם אם הטכנולוגיה היא טכנולוגיה מסייעת, יש להתגבר על קשיים ומחסומים במגוון תחומים. היו וברוש (Hew & Brush, 2007) חילקו את התחומים לשש קטגוריות: משאבים, ידע וכישורים, ארגון, גישות ואמונות, הערכה ותרבות. כדי להטמיע את הטכנולוגיה בצורה מיטבית בבית הספר יש לגבור על מחסומים אלו.

מוזמנים לשוטט באתר ולהתרם מהתכנים.

מרים אוחיון:

קלינאית תקשורת במתי״א רן , מדריכת קלינאיות ומדריכת הנגשה 

מתמחה בתקשורת תומכת חליפית ובטיפול באוכלוסיה על רצף האוטיסטי.

מרצה בהשתלמויות בנושאים של חינוך לשוני והטמעת אייפדים בחינוך המיוחד

yayamnoa@gmail.com