מה עושים עם המכשיר הזה לעזאזל?

איסור הכנסת טלפונים סלולריים לכיתה
ד"ר בטי שרייבר

התקנה החדשה שמאפשרת לנו המחנכים וההורים לטמון את הראש בחול:

מתוך דה מרקר:

"שר החינוך הזמני, הרב רפי פרץ, הודיע היום (חמישי) על הוראה חדשה שתאסור על השימוש בטלפונים ניידים וסמארטפונים בבתי הספר היסודיים. האיסור על שימוש בטלפונים הניידים יחול גם בזמן ההפסקות. בעקבות ההוראה החדשה, יוציא משרד החינוך חוזר מנכ"ל שיאסור על תלמידים להשתמש בטלפונים שלהם בתוך בתי הספר. לפי ההוראה החדשה, התלמידים יוכלו להשתמש במכשירים הניידים רק בשער הכניסה לבית הספר, או ביציאה ממנו, וכאמור לא ניתן יהיה להשתמש בהם בהפסקות.

על פי הכתוב בכתבה זו ההורים הם קובעי המדיניות

פרץ אמר כי "עשינו סקר בקרב הורים וגילינו שהרוב רוצה שיהיו הגבלות על השימוש בטלפונים חכמים בבתי הספר. ההשפעות ל ההתפתחות של הילדים, המרחב החברתי ועל יכולות קשב וריכוז הן קריטיות בגילאי היסודי".

הטרנד החדש בטמינת הראש בחול

בהמשך לכך, עיריית הרצליה מתכננת ריהוט ייחודי שמטרתו לאחסן את הטלפונים הסלולריים של התלמידים במהלך השיעור בכל בתי הספר בעיר. אמנם לא הופתעתי מהמהלך אבל בהחלט הופתעתי מהפרגון העצום שמהלך כזה סחף ומהתגובות הנלהבות ששמעתי, בעקבות הרעיון. כן , אומרים לי, אי אפשר ללמד ככה. התלמידים אינם מרוכזים!

גישות הוראה חדשניות? איך? בקישור המצורף אני מציעה את הדרך לפיה ניתן לשם שינוי לחנך ולא לפחד, להרים ראש ולא לטמון אותו בחול. הילדים שלנו זקוקים למשהו שיחנך אותם להשתמש במכשיר שיכול להיות כל כך אפקטיבי ועושה נפלאות ובו בזמן, ללא הכוונה, גם להרסני.

לכל אלו אני מתייחסת בכתבה שהתפרסמה בבלוג של סמינר הקיבוצים

מצורף קישור לכתבה שכתבתי עבור הבלוג של סמינר הקיבוצים

https://www.smkb.ac.il/blog/news/cellular