גאה מאוד לפרסם את המפגש המעצים שהיה לי עם פרופ' ברק דיין -מנהל המעבדה לאופטיקה קוונטית במכון ויצמן. מעבדה שיש לה הישגים ושם בינלאומיים.

המפגש עם פרופ' דיין מאפשר לנו להבין את רעיון הפער -בעיקר את הפער ביני לביני. בראיון תוכלו להרגיש ביתר שאת את הפערים שברק חווה בילדותו ועד היום -אולם אביו ראה את היכולות שלו ובכל עת שיכל, נתן לזה ביטוי.

ילדים רבים חווים את הפער בין הכישורים הגבוהים שלהם בצד הקשיים בעיקר בלמידה ובהתארגנות. מטרת הראיון היא להאמין בכישורים של הילדים ולהעצים אותם בכל יום.

פרופ' ברק מדבר על הדרך שלו להצלחה בצד הפרעת קשב שנמצאת שם ומאפשרת לו מצד אחד לממש את כישוריו הגבוהים ולהגיע להישגיו הגבוהים ומצד שני להתמודד עם הפרעת הקשב במקומות שהיא מרימה ראש. אני קוראת לזה "השראת קשב".

מוזמנים לצפות בראיון שנערך במסגרת סדרת "הרצאות השראה" של התכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך -אותה אני מנהלת.

רעיון הפער -מהו?
הפער ביני לביני – בא לידי ביטוי ביכולות גבוהות מהממוצע של אדם, מצד אחד ויכולות נמוכות מהממוצע מצד שני. הפער ביני לביני -מאפיין  ילדים רבים מאוד עם הפרעות בקשב ובלמידה.
הטרגדיה היא-שאנו מתמקדים ואפילו "נתקעים" במבחן התוצאה של מבחן כזה או אחר או יכולת קריאה או העתקה מהלוח-ולא משקיעים זמן ומחשבה על פיתוח הקוגניציה והיכולות של ילדים אלו -כדי שיהפכו  למבוגרים מצליחים.
מצרפת פוסט שלי בנושא "עקרון הפער"
מקווה שהראיון והפוסט יאפשר להורים רבים לעצור רגע ולהתבונן על היופי והעוצמה של הכישורים