הפעלת כתוביות באנגלית ביוטיוב, מאפשר לילדים עם דיסלקציה, להיות חשופים לשפה וללמוד אותה בדרך מהנה.

המונח דיסלקציה או "הפרעה ספציפית בקריאה" (Specific Reading Disorder) מוכר בדרך כלל לאנשי חינוך או למי שמכיר אנשים עם לקות בקריאה. המאפיינים העקריים של ההפרעה היא קריאה איטית ולא מדויקת וכתוצאה מכך -קושי להבין את הנקרא. בצד זאת באם תקריאו לילד/ה את הטקסט- ההבנה תהיה בדרך כלל מצוינת (במידה ולא מעורבת גם הפרעת קשב שמקשה על ההקשבה).
בנוסף למאפיינם שצוינו, אנשים עם דיסלקציה לעיתים קרובות יכתבו עם שגיאות כתיב -שגיאות די "אורגינליות".
במקרים של דיסלקציה קלה, ניתן לראות כי  בדרך כלל יהיה אמנם עיכוב ברכישת הקריאה, אולם אותו ילד יצליח לפצות על הקושי באמצעות האינטליגנציה הגבוהה ואסטרטגיות שפיתח באופן בלתי מודע. במקרים אלו הילד ירכוש את הקריאה והדיסלקציה לא תורגש.

בכל המקרים של דיסלקציה (גם במקרים הקלים) יופיע הקושי כאשר מתחיל הצורך ברכישת שפה זרה שניה, כמו אנגלית. במקרים אלו נראה שהילד, למרות רצון גדול, לא מצליח לרכוש את השפה.

אימון קריאה בהנאה 

ההמלצה היא להשתמש באפליקציות מהנות לרכישת ותרגול השפה האנגלית -ויש כאלו רבות אולם ניתן גם לחשוף את הילד לשפה באמצעות סרטוני יוטיוב.

צפיה ביוטיוב עם כתוביות : מוטיבציה פנימית וסקרנות הם אלו אשר יניעו את הילד/ה  לרצות להבין את מה שהוא צופה בו ולכן לקרא את הכיתוביות. תבקשו מהילד/ה לבחור ביוטיוב כל דבר שברצונו לצפות בו: סרט, סרטון, קליפ ועוד. לפני הפעלת הסרט תפעילו את הכיתוביות באנגלית. ככל שיחשף יותר ויותר לכתיבה במקביל לשמיעה כך הוא יעשיר את אוצר המילים שלו באנגלית. רצוי לבקש ממנו לבחור מספר מילים שמעניינות אותו או משפט שהיה רוצה לתרגם -שיעתיק אותו Google Translate ויכתוב במחברת את המילה/משפט שלמד עם התרגום. ניתן גם ליצור מעין מחברת מילון בה הילד/ה יחשף לעוד ועוד מילים. מורים או הורים אשר מיומנים בטכנולגיה יכולים ליצור לילד משחקים עם המילים שבחר כגון באתר QUIZLET שם ניתן ליצור משחקי לימוד מתוך התכנים שאתם מכניסים.